Názov práce: Návrh koncepcie mixu marketingovej komunikácie pre KU v RK (Concept proposal for marketing communication mix for Catholic University in Ruzomberok)
„Stará škola učila slová a pojmy, názorná škola učí názornému rozpoznávaniu...
Stará škola cvičila slovnú pamäť, nová škola myslí na rozvoj celého človeka.
Stará škola potlačovala rozum, nová škola rozum rozvíja...
Stará škola bola školou učenia, nová je školou činu.“
A. Diesterweg (1790-1866)
Súčasná doba si viac ako inokedy uvedomuje potrebu permanentného rozvoja ľudského kapitálu, ktorý je veľmi dôležitým determinantom ekonomického rastu a prosperity spoločnosti. „Ľudský kapitál prispieva k rýchlejšiemu šíreniu technologického pokroku, zvyšuje efektívnosť využívania fyzického kapitálu, prispieva k vyššej produktivite. Práve upriamenie pozornosti na význam rozvoja ľudského kapitálu, poukazuje na nezastupiteľnú úlohu univerzít pri budovaní znalostnej spoločnosti, ktorá nespočíva už len v poskytovaní vzdelávania a realizácie výskumu, ale aj v aktuálnej potrebe spolupráce univerzít s podnikateľským prostredím. Jedným z predpokladov prispôsobenia univerzít súčasným potrebám rozvoja je uplatnenie marketingovej koncepcie aj v oblasti vysokoškolských inštitúcií.“ [1]
Veľa ľudí si pod týmto pojmom predstavuje len predaj a reklamu. Niet divu, pretože nás každý deň bombardujú televízne reklamy, novinové inzeráty a reklamné letáky, internetové prezentácie alebo kampane na podporu predaja. Aj keď sú predaj a reklama dôležité, predsa len predstavujú len dve marketingové funkcie...
[1] Univerzita P.J. Šafárika v Košiciach, Fakulta verejnej správy: Recenzovaný zborník z vedeckej konferencie „Úloha univerzít v regionálnom rozvoji“. Košice, 30.11.2009. [online], [cit. 16.11.2010]. Dostupné na internete: http://www.uniregio.fvs.upjs.sk/pdf/zbornik/____zbornik.pdf
Komentáre